Business Business today Recenzie de carte – o idee de afaceri?

Recenzie de carte – o idee de afaceri?

-

promovare online

Dacă întrebi un filolog o să-ți spună foarte multe despre ce este și cum se scrie o recenzie de carte.
Dar eu nu sunt filolog, eu sunt antreprenor și o să-ți spun ce am aflat eu despre recenzia de carte. Am să-ți spun despre povestea mea.

Folosesc, pentru a îmi clarifica termeni de afaceri sau pentru a înțelege mai bine modele de business și diferite concepte, cărți în domeniu. Le citesc integral sau parțial, după cum am timp, după cum mă captivează sau mă interesează.
Îmi plac și cărțile despre dezvoltare personală, citesc cu plăcere despre istorie.
Am un blog personal “inspirație pentru afaceri” și sunt implicat în două reviste online.

Am început să scriu recenzii de carte pe teme de afaceri, în legătură cu temele mele de interes. La început pentru a susține prezentarea unui concept sau a unui model de gândire în afaceri.

Apoi, am scris recenzii de carte ca un tip de postare în sine și am început să caut și eu pe internet ce este o recenzie de carte, cum scrii recezii de carte ș.a.m.d.
Am găsit foarte multe rezultate despre cum să scrii sau ce este o recenzie de carte – multe pe blog-uri personale, ceea ce m-a făcut să gândesc că subiectul este de interes din două perspective: atrage și formează audiență și poate fi monetizat.

La “related keywords” am găsit inclusiv “recenzii de carte platite”, iar când am folosit termenul de căutare am găsit, iarăși, multe aticole. Unul se intitula “Cum poți să câștigi din pasiunea ta pentru cărți?”

Imaginea de ansamblu este că poți să câștigi bani din recenzii de carte. Dar cum să faci asta? Există mai multe opțiuni prezentate pe net.
Eu am ales o cale comodă: marketingul afiliat.

Cum se face?
Te înscrii pe o platformă de afiliere ca afiliat (cel care face reclamă la produse sau servicii) și menționezi acolo sursele tale de trafic – unde postezi recenziile de carte pe care le scrii.
Apoi te înscrii în programele de afiliere ale advertiserilor (magazinele online care vând cărți) care sunt pe acea platformă.
Scrii o recenzie despre o carte pusă la vânzare de unul dintre advertiseri și pui în articolul tău un link la cartea respectivă din magazinul online.
Dacă un cititor al postării tale intră în magazinul online să vadă detalii deapre carte și o cumpără ori face o altă alegere și cumpără altceva, primești un comision.
Gata!

promovare online

Dar cum scrii o recenzie de carte? Așa cum spuneam sunt pe net foarte multe postări pe acesta temă.
Eu am întrebat un jurnalist cu multă experiență, și am primit textul ce urmează:

“Există rețete pentru o recenzie de carte? Poate că da, dar mai e o problemă: cine e în posesia adevăratei formule magice? Poate că mulți își închipuie că dețin cheia succesului în acest domeniu, dar cum se măsoară acest succes?

Poți să te raportezi la marile nume în domeniu, la clasicii genului, cum ar fi George Călinescu, Vladimir Streinu, Pompiliu Constantinescu, Mihail Sebastian, sau, mai recent, Alex. Ștefănescu sau Nicolae Manolescu. Nu poți să nu accepți că recenziile lor sunt de succes. Au stat la baza unor mari opere critice, care au stabilit canoane și au ghidat lecturile publicului. Dar textele acestor autori nu sunt chiar simple recenzii; ele sunt cronici literare, sunt recenzii cu plus-valoare, care în sine sunt texte literare de sine stătătoare.

Nu la rețeta acestor cronici ne referim. Nu putem avea pretenția că există o formulă pentru o cronică a la George Călinescu. Este vorba de recenziile comune, care să aibă un anumit standard: să atragă atenția asupra importanței noii apariții editoriale, să furnizeze informațiile de bază despre autor și să încerce să îi dea cititorului o idee despre ceea ce reprezintă cartea – chiar înainte ca acesta să pună mâna pe ea.

Nu spunem că la „Pallas Athena” am descoperit cheia recenziei de succes, dar ceea ce facem aici este apreciat de către cititorii revistei; dovadă creșterea spectaculoasă a audienței în puținele luni parcurse de la inaugurarea publicației, în condițiile în care cronica de carte a fost una dintre speciile preferate de noi. „Raftul Atenei”, rubrica noastră de recenzie de carte, a devenit rapid unul dintre brandurile revistei.

Ce puteți găsi pe „Raftul Atenei”? Sunt, desigur, „datele de identificare” ale cărții: autor, editură, an de apariție, număr de pagini, chiar și formatul cărții. Despre preț nu putem spune nimic; prețul e în zilele noastre ceva relativ, stabilit uneori în funcție de ziua cumpărării, care poate fi una de promoție, de exemplu. De aceea, pe cărți nu mai apare prețul. Mai descriem în recenzie eventual contextul în care cartea apare, ce s-a mai scris pe tema cărții, ce „concurență” are volumul în discuție. Tonul e obiectiv, neutru, fără efuziuni de circumstanță. Cititorul capătă o imagine clară asupra a ceea ce el „răsfoiește” prin noi.

Dar mai e ceva într-o recenzie marca „Raftul Atenei”: ideea. Nicio carte nu se califică aici dacă nu ne-a pus pe gânduri. Dacă nu ne-a făcut să medităm. Dacă nu ne-a condus la o conexiune cu ceva din experiența noastră, literară sau pur și simplu de viață. Acest stimul la meditație pe care o carte îl are constituie interesul nostru primordial pentru cartea selectată pe „Raftul Atenei”. Recenziile noastre sunt un pretext de fapt pentru a sublinia o idee, un gând profund identificat sau descoperit în cărțile pe care le citim. La acest strat vă invităm să ajungeți când accesați „Pallas Athena”.”


promovare online

Cezar Iulian Armasu
Experienta profesionala in managementul afacerilor private 30+ ani: Fondator, Administrator, Director general companie de leasing (2001), Presedinte C.A. grup de firme tehnica frigului (2002-2004), Presedinte O.N.G. cultura si caritate (2016), Presedinte O.U.G. sah, Membru fondator O.N.G. – organism certificare sisteme de management domeniul justitiei, Owner firma consultanta ( 9+ ani), Alte functii: HR, MK, top management publicitate, blog pe teme de afaceri Date de contact: Email: cezar.armasu@cezariulian.ro Tel: 0757577500

Random posts

SE FORMEAZĂ O STEA DE TELEVIZIUNE – ARINA DELCEA

Doamnelor și Domnilor, Atenție mărită! Vă rugăm insistent să vă opriți din preocupările dumneavoastră cotidiene și să ne acordați câteva...

Șah online: România – Uzbekistan 38-38 în Live Clubs Olympiad

18 octombrie 2020 Echipa de șah online a României a remizat, sâmbătă, scor 38-38, cu formația similară din Uzbekistan. Sâmbătă în...

Farmecul inefabil al amintirilor

Sunt programate consultări cu partidele parlamentare pentru a se forma viitoarea echipă de la Palatul Victoria. În rândurile următoare,...
promovare online

Șahiștii-zen, sau „mutări nevinovate” în grila Netflix

Desigur, seria The Queen's Gambit poate fi privită ca răspunzătoare pentru presiunea sub care Netflix caută acum să răspundă...

Săptămâna în șah: 5 – 11 aprilie 2021. Turnee online şi la masa de joc

Cu o săptămână înainte de începerea returului Turneului Candidaților la titlul mondial de la Ekaterinburg (Rusia), președintele Federației Internaționale...
promovare online

business

promovare online:

Emisiunea Raftul Ateneiinterviuri online
Ionuț Iamandi de vorbă cu invitații săi