Marii lideri evoluează
Obișnuiesc, atunci când scriu un articol, organizez un eveniment, dezvolt un proiect nou, să încep cu o etapă de documentare. Știu, totul se găsește pe google, internetul este o sursă de documentare nelimitată.
Așa este. Reversul este că pe net găsești și foarte multe, repetate, date și informații care nu-ți sunt de folos, ca să nu mai spun despre cele care îți prezintă informații greșite, eronate.
Cum faci distincția între ele?
Sunt mai multe instrumente de ajutor aici.
Eu, dincolo de toate celelalte, caut și citesc câte o carte. Despre subiect ori complementară. Uneori de ajutor doar pentru înțelegerea mai fină a unor concepte și idei de folos pentru tema de interes.
Se întâmplă uneori că, în ciuda intenției inițiale – doar documentare, identificare informații relevante, câte o carte să-mi placă și atunci îmi las programul perturbat, acodandu-mi o pauză (zic eu binevenită), citind cartea pentru ea, nu pentru scopul inițial.
Așa m-am întâlnit cu “Marii Lideri evolueaza” scrisă de Ken Blanchard. Și mi-am oferit singur, cu plăcere, timpul de a o citi până la capăt.
Și să știți că nu a durat mult. În cazul meu, cu tot cu pauze, notite pentru acesta postare, schita articolului – cinci ore.
Încă din debut, în secțiunea “Multumiri”, afirmația: “Trebuie să menționam și companiile noastre, The Ken Blanchard Companies și Chick-fil-A, pentru că ambele au pus un pariu strategic: dacă oamenii evoluează, atunci vor evolua și afacerile. Acesta convingere, combinată cu implementarea unui leadership care pune teoria în practică, a contribuit incredibil de mult la dezvoltarea noastră individuală.” mi-a stârnit interesul. Eu am încredere în teoriile aplicate.
Și eu, în proiectele mele, am testat eficiența, eficacitatea diverselor teorii și modele. Mi-am făcut, ca oricine, un set de preferințe – cele care se potrivesc mie.
Din introducere reiese o idee centrală a cărții: convingerea că drumul către creșterea autorității, influenței și eficienței în leadership are la bază evoluția personală.
Se știe că plăcerea unei lecturi are și o componența legată de faptul că ceea ce citești intră în armonie cu ideile tale. Te regăsești, într-un fel, în ideile prezentate. Primești confirmări.
De aceea, articolului meu i-am pus titlul “Interferente”.
Și eu cred că performanța în afaceri (și nu numai) este un rezultat al evoluției, al dezvoltării personale. De aceea am apreciat că o companie, pentru succes, este interesată să se preocupe cu discernământ de acest domeniu al “dezvoltarii personale” – concept foarte larg care cuprinde o paletă mare de preocupări, modele și curente de opinie.
Da, cartea este o combinație între tehnici clasice abordate în management și leadership și modele, idei de dezvoltare personală.
Curios, m-am uitat pe descrierea cărții și a autorilor și interferențele s-au confirmat:
“Ken Blanchard, faimos autor de cărți pentru dezvoltare personală și organizaționala, consultant în afaceri și conferențiar intens solicitat, este caracterizat de prieteni, colegi și clienți că unul dintre cei mai perspicace, mai puternici și mai înțelepți oameni de afaceri din prezent.
Blanchard este liderul spiritual al organizației The Ken Blanchard Companies, o firmă internațională de training în domeniul managementului și consultanței, pe care a înființat o în 1979 împreună cu soția sa. De asemenea, este lector colaborator la universitatea pe care a absolvit-o, Cornell, făcând parte și din consiliul de administrație al acesteia.
Mark Miller, specialist în training și dezvoltare, susține de mulți ani cursuri pentru diferite organizații internaționale, printre subiectele abordate de el numărându-se abilitățile de leadership, creativitatea și construirea spiritului de echipă.
Protagoniștii cărții parcurg pas cu pas etapele procesului SPOR — tot atâtea faze prin care liderii adevărați își lărgesc perspectiva asupra lumii și asupra sinelui, cu scopul de a se perfecționa continuu și cu grijă constanța pentru binele general.
The Ken Blanchard Companies a avut în vedere încă de la înființare trei scopuri simple, dar cruciale: să schimbe în bine viața semenilor, să sporească valoarea și eficiența angajaților la locul de muncă și să ajute companiile client să devină furnizori autentici de calitate. În faimoasele lui conferințe și cărți, pline de căldură sufletească și umor, Blanchard manifestă un pătrunzător simț critic și o gândire constructivă, care i-au asigurat reputația de a fi unul dintre cei mai mari experți în leadership din lume.
„Este o carte pentru aceia care își doresc să devină lideri mai eficienți — în plan profesional și social, dar și în plan personal.“
Andy Andrews, orator și autor de cărți pentru dezvoltare personală.”
Librăria DELFIN
Fiind o carte despre leadership și afaceri, te aștepți la o prezentare oarecum tehnică, o prezentare de concepte, modele de urmat. Sau eu mă așteptăm.
Din Capitolul 1 “O pierdere neasteptata” am înțeles ca este o poveste. O poveste despre un tânăr ce pornește pe un drum al leadership-ului.
Asta a rezonat din nou cu procupari recente, când m-am întâlnit cu aplicațiile “storytelling” în business, concept intens promovat în ultima vreme (vezi articol)
Sugestia poveștii vine din “Introducere”
Cartea este despre “o călătorie unică, alături de Blake, un lider aflat la început de drum, plin de energie, dar ușor ezitant. […] ceva din Blake se regăsește în fiecare dintre noi […]”
“Debbie Brewster joacă rolul mentorului de încredere a lui Blake …”
Introducerea se încheie provocator: “Nu uita să transformi evoluția într-un proces distractiv!”
Marii lideri evoluează
Cum să devii un lider autentic
Ken Blanchard, Mark Miller
Traducere: Mihaela Popescu
București, Curtea Veche Publishing, 2014
ISBN 978-606-588-716-9
Format mic, 141 de pagini, cu tot cu anexe.
La data postării am găsit cartea la vânzare online la prețuri cuprinse între 28 lei și 35 lei, dar, în multe librării și magazine online, stocul era epuizat.
Povestea este presărată cu dialoguri, descrieri ale atmosferei, contextului și a sentimentelor.
Se relevă astfel, într-un mod elocvent, ceea ce eu văd în spate ca fiind o subliniere a importanței “inteligenței emotionale” și a empatiei în dezvoltarea unui manager autentic.
În locul unor termeni de specialitate (excesiv utilizați uneori în limbajul managerilor și oamenilor de afaceri – fenomen ce a generat o serie de glume și reacții, inclusiv apariția cu utilizare destul de frecvență a unui nou cuvânt: “afacereza”), autorii abordează un limbaj simplu, accesibil, direct, ceea ce face ca lectură să fie facilă, plăcută, eficace și ușor de parcurs.
Anumite idei, ce se observă că se vor a fi subliniate, sunt marcate ca “notițe”:
“Cele mai bune echipe trec prin viață împreună!”.
citește mai departe: