In vechime, Pallas Athena era cunoscuta ca una dintre cele mai importante zeitati ale Greciei antice, zeita intelepciunii, ce a mostenit forta de la Zeus si prudenta / intelepciunea lui Metis.
Sfatuitoare a grecilor adunati in AEROPAG și apărătoarea lor în războaie, Pallas Athena era socotită protectoarea artelor frumoase, a meșteșugurilor, a literaturii și a agriculturii, a oricărei acțiuni care presupunea ingeniozitate și spirit de inițiativă.
Astazi, in Romania, Brand-ul Pallas Athena Chess Corporate reuneste o serie de actiuni, concepte, activitati ce doresc sa se constituie intr-o punte de legatura intre sah – inteligenta, eleganta, elitism si mediul de afaceri – inovare, curaj, gandire strategica.
In contextul actual, in care multe dintre abordarile uzuale pentru evitarea si depasirea dificultatilor pe toate planurile, inovarea, ingeniozitatea, spirilul creativ, abordarea calculata si echilibrata a provocarilor reprezinta poate cea mai eficace metoda de trecere cu bine prin aceste etapa dificila din viata intregii comunitati.
Astfel, in timp, s-au coagulat si au aparut trei componente cu caracter de regularitate in spatiul economic si in viata sahista din Romania:
Festivalul Chess Corporate Pallas Athena
Pallas Athena Chess Business Club
Revista online Pallas Athena
Acest triunghi, acesta unitate, aparuta ca o pata de culoare distincta in peisajul actual din lumea afacerilor si ca o adordare inedita in mediul clasic al sahistilor de performanta, se adreseaza in special pasonatilor de sah, „amatorilor” priviti din perspectiva sahistilor profesionisti – „profesionistilor” – din perspectiva mediului de afaceri, managerilor de top si middle-management, profesiilor liberale, celor care, printr-o abordare inovativa, inteleg ca sahul nu este doar o pasiune si un mod placut de petrecere a timpului liber, ci este si poate fi cu mult mai mult de atat.
Sahul este un instrument de dezvoltare personala, de dezvoltare a unor aptitudini si abilitati de mare valoare in practica managementului.
Sahul este asociat in mod curent cu concepte precum: fairplay, inteligenta, imaginatie, gandire strategica, viziune tactica, echilibru, eleganta, stapanirea emotiilor, planificarea actiunilor, adaptare la reactiile adversarului.
Sahul presupune o activitate si o interactiune sociala – practicarea sahului inseamna networking.
Asocierea unui brand cu activitati ce implica sahul este de natura sa contribuie la crsterea autoritatii brand-ului in constiinta publica (awareness) prin transferul valorilor asociate sahului catre definirea valorilor asociate brandului in perceptia pietei.