Cei 7 “C” – nu, nu de la criză,...

Cei 7 “C” – nu, nu de la criză, ci de la „CUM să facem să Transformăm Adversitatea în Avantaje?”

-

promovare onlinespot_img

Autor: Vali Ciocoi – Trainer/ Coach/ Speaker – certificat John Maxwell

7CDe ce 7 C ?

Pentru că de cifra 7 sunt legate multe aspecte ale omenirii în plan fizic sau spiritual.
Este o cifră magică și e asociată cu perfecțiunea și siguranța.

7 este un număr norocos pentru că este suma a doua numere norocoase: 4 – care reprezintă elementele – pământ, aer, apă, foc, iar 3 întruchipează astrele – Pământul, Luna, Soarele.

Tot cifra 7 stă la baza existenței lumii pentru că este cunoscut faptul că Dumnezeu a creat lumea în 7 zile.

Ea  apare în religie, în lumea astronomiei, dar are o legătură strânsă și cu dezvoltarea omului. După câteva analize, putem realiza că aproape tot ceea ce ne înconjoară se leagă de cifra 7.
– 7 zile ale săptămânii,
– 7 culori ale curcubeului – care este simbolul păcii,
– 7 virtuți ale omului,
– 7 păcate,
– 7 note muzicale,
– 7 Pleiade – grup de stele în mitologia greacă. Si popoarele sud americane vorbesc tot de 7 Pleiade,
– se spune că dacă spargi o oglindă, vei avea 7 ani de ghinion,
– hinduşii cred că omul are 7 puncte energetice, numite chakre,
– până şi mitologia japoneză vorbeşte despre Cei 7 Zei ai Norocului.

Cei 7C – de care avem nevoie în această perioadă:

7C1. COMUNICARE – Cel mai important pas al comunicării este ascultarea. Să fim atenți la “ce nu zice” cel din fața noastră, atunci când vorbește, este despre ascultare. Să fim atenți la tonalitate și la emoția transmisă. E vesel, e trist, e îngrijorat sau speriat?

Dincolo de cuvinte și peste ele, intervin vocea, tonul; la care se adaugă limbajul trupului, postura, fizionomia, mimica, gestica.

Cum ne asigurăm că mesajul transmis de noi a fost recepționat corect de interlocutor? Oare e în grija noastră acest aspect sau e treaba celuilalt dacă nu ne înțelege. Noi am zis ce am avut de zis. Punct. Am comunicat.

Communicare, vine din Lb. Latină – și a însemnat la început  punerea în comun a unor lucruri, de orice natură. Deci e nevoie de mai mult de unul în acest proces dinamic al comunicării. E nevoie de un interes comun.

Conform DEX, comunicarea este și acțiunea de a comunica dar și rezultatul ei.

De aceea atunci când comunicăm, noi avem datoria de a ne asigura ca mesajul nostru a fost recepționat corect. Nu e vina celuilalt că nu a înțeles ce am vrut noi să spunem.


promovare online:

promovare online

2. CALM – avem nevoie acum mai mult decât oricând. Cu toții știți că la nervi nu se rezolvă nimic, însă se pot strica multe.

Departe de mine ideea de a vă propune o lecție în 7 pași, 10 pași sau o metodă mai specială să deveniți calmi.

Nu, nici nu vă spun cum să respirați corect 30 secunde atunci când vă enervați – adică din cavitatea abdominală și nu toracică. Sau să inchideți ochii și să vizualizați furia. Sunt diverse sfaturi pe internet pe care le puteți încerca dacă vi se par potrivite.

TACI! E tot ce eu vreau să spun. E mai bine să te gândești de două ori înainte să spui ceva, să ai răbdare cu ceilalți.
De ce? Este dovedit că furia ține 90 de secunde.
Da, da! Atunci când vezi roșu de furie, și îți vine să spargi, să țipi sau să te duci să rezolvi chiar tu, e bine să ai răbdare 1 minut și ceva că va trece. Chiar poți controla asta. CALMEAZA-TE!

Sigur ai fost măcar o dată nervos la volan pe cineva care ți-a tăiat calea și ai zis ceva urât, cu voce tare sau în gând – depinde cu cine erai în mașină. Apoi te-ai calmat singur și ai uitat după 10 minute.
Tot așa este în orice situație în care nu mai suntem calmi.

Ia vezi, pe cine te-ai enervat!
Ia vezi pe cine rănești cu vorbele tale!
Ia vezi dacă omul acesta face așa mereu sau acum are un moment prost!
Ia vezi dacă acest „ șofer” e din familia ta, lista ta de prieteni sau colegi!

La ce te ajută lipsa de CALM? La nimic. Nici pe tine, nici pe ceilalți.

Doar TACI pentru 90 secunde!


promovare online:

promovare online

 

3. CLARIFICARE – pentru că știm câ de important este să comunicăm, hai să punem întrebări de clarificare, să ne asigurăm că am înțeles corect ce se spune, nu să presupunem.

Am câteva întrebări care mă ajută atunci când vreau să transmit un mesaj cu claritate:
– Ce anume mesaj vreau să transmit?
– Cum fac ca mesajul intenționat să fie și cel recepționat de către celălalt?
– Cum îi ajut pe oameni să mă asculte ?
– Ce obțin dacă mesajul meu este clar și concis?
– Ce pierd dacă nu îmi îmbunătățesc abilitățile de comunicare iar mesajul meu este ambiguu?

4. COLABORARE – acum se vede cu adevărat ce mult ajută munca în echipă. Într-o sarcină de echipă atunci când echipa are “sedii” diferite – colaborarea este calea spre succes.

“Nu Finanțele, nu Strategia și nici Tehnologia, ci Lucrul în Echipă este cel care rămâne avantajul competitiv, din două motive: pentru puterea pe care o are și pentru că este atât de rar întâlnit” – Patrick Lencioni, 2002
Citeste mai departe: 

Vali Ciocioi
Sunt Trainer și Coach și lucrez de peste 22 de ani cu oameni și pentru oameni. De profesie farmacist, am avut norocul să încep primul meu job într-o companie internațională. Datorită exercițiilor de feedback și introspecție pe care le-am folosit, am înțeles ce competențe am și ce aspecte am de îmbunătățit astfel încât în câțiva ani am avansat rapid în câteva roluri manageriale. Mi-am dezvoltat punctele forte în timp ce depășeam punctele slabe. Leadership-ul se face cu oameni și pentru oameni iar „ unu este un număr prea mic pentru a realiza ceva”. Pentru mine construirea încrederii stă la baza dezvoltării oamenilor cu care lucrez. În cei 15 ani de Sales Manager am format și coordonat echipe de vânzări de 40 - 50 de oameni care au realizat venituri de peste 15 milioane euro anual. Am fost implicată în proiecte de rebranding și am lucrat în echipe cross-funcționale. Din 2007 m-a preocupat domeniul dezvoltării personale. Am realizat programe de inducție, am coordonat proiectul de dezvoltare a echipei de vânzări pe baza planului individual de dezvoltare. Am lucrat în proiecte de diagnoză și managementul performanței. Am peste 2000 de sesiuni de coaching one-to-one în business.

Random posts

Amin Tabatabaei a câștigat titlul la Memorialul Stepan Avagyan

Datorită unei victorii remarcabile în runda finală, Amin Tabatabaei a ocupat primul loc la cea de-a treia ediție a...

Imagini comentate: Drum bun în viață !

Ultimele zile însorite din semptembrie 2021. Se simte frigul mai ales dimineața și seara, zorii vin din ce în...

Liliana Nicolae: „30 de povestiri adevărate. Carte de reportaj”, Editura Casa de pariuri literare, 2016

(La rubrica „Autori contemporani” prezentăm cărți emblematice ale unor scriitori cu care ne putem întâlni pe stradă, prin librării,...
promovare onlinespot_img

Ce simțiți cu contul brusc mărit la 220 milioane euro?

Sunt oameni în România care ne tot spun că ne amenință frigul, foamea și sărăcia. Dar, pe acest fond...

Life beyond business: Grațiela Marineață – Pasiune, muzica și coaching

Grațiela Marineață, violonistă și life coach, a fost invitata emisiunii „Life beyond business” alături de Crina Diculescu, fondator Dynamic...
promovare online

business

spot_img
promovare online:spot_img

Emisiunea Raftul Ateneiinterviuri online
Ionuț Iamandi de vorbă cu invitații săi