În finalul articolului precedent am încercat să identific argumentele pentru care o parte a antreprenorilor și managerilor au ales să nu se implice în activități de business networking.
Astăzi am să încerc să găsesc argumente pro.
Participarea la evenimente și activități de business networking, live sau online, îți oferă șansa de a identifica noi parteneri de afaceri. Chiar dacă rezultatul nu apare imediat, participarea și implicarea constantă în business networking produce rezultate certe pe termen mediu și lung. Mai corect, asta este opinia mea, bazată pe propria experiență.
Dacă evenimentul este specific domeniului tău de activitate, chiar dacă tu ești un expert al domeniului, întâlnirea cu alte puncte de vedere te ajută să înțelegi mai bine piața, felul în care ceilalți percep realitățile din domeniul respectiv.
Apoi, chiar și punctele de vedere cu care nu ești de acord îți pot fi de folos – te stimulează să gândești cum ai face tu mai bine ori îți deschide noi perspective la care nu te-ai gândit.
Pentru cei care își setează obiective de vânzări pentru activitățile de business networking întâlnirea cu oameni care își desfășoară activitatea în același domeniu pare că nu este o variantă de succes.
Am întâlnit două tipuri de reacții față de “concurență” – sunt companii care exclud orice variantă de colaborare cu firmele catalogate drept concurenți și sunt organizații care, înțelegând că adesea există diferențieri în felul în care fiecare reușește să ofere o soluție pentru a satisface nevoile clienților, privesc “concurența” dintr-o dublă perspectivă, luând în considerare și opțiunea unor relații de colaborare.
Dacă activitățile de networking privesc interese ale unui domeniu sau al unui grup ce se încadrează în segmantul de clienți țintă cărora se adresează oferta ta, atunci pare mai eficient să participi.
Se tot vorbește despre alegerile emoționale în procesul de achiziție. Despre empatie. Despre alegerile bazate pe afinitate de idei, de valori, dincolo de calcule raportate la preț, caracteristici ale produsului sau serviciului, calitate șamd.
Întâlnirile în activități de business networking oferă oportunitatea de a te întâlni cu oameni cu care îți dorești să dezvolți parteneriate de afaceri.
Un beneficiu pentru participarea constantă la evenimente de afaceri la care nu m-am gândit este legat de promovarea online. Un cunoscut mi-a spus că implicarea în astfel de evenimente îți aduce beneficii SEO. M-a surprins abordarea, nu mă prea pricep la asta. Aici poate cei cu expertiză relevantă în domeniul marketingului online pot să ne prezinte opinii pe acest subiect.
Voi continua într-o postare viitoare argumentele mele pro business networking.